Leta i den här bloggen

måndag 6 februari 2012

Träning, träning och åter träning

Sedan länge har jag tränat ganska allsidigt och relativt mycket men nu har jag fått så ont i ryggen/ena höften av ett fall så jag kan inte dansa afrodans och göra sådant längre, dock sa sjukgymnasten att jag skulle försöka röra på mig så mycket som möjligt.

Jag har provat på TRX-träning som är en form där man tränar hela kroppen med hjälp av linor som hänger i taket. Det var bra. Spinningen och coren känns också väldigt bra för mig men inte bodypump. Jag har försökt det två gånger nu efter mitt fall och det frestar tyvärr på för mycket så det får ligga nere nu ett tag.

Till min förtjusning har jag nu äntligen märkt att det ger resultat. Jag blir inte längre lika trött, jag har mer styrka och när jag ser i spegeln att jag inte längre ser ut som en liten gris utan att midjan har börjat komma tillbaka så är det väldigt inspirerande. Tyvärr säger vågen inte så mycket men måttbandet visar en liten förändring åt rätt håll så jag skall nog vara nöjd.

Jag brukar unna mig en träningsfri dag i veckan men mer går inte för då blir jag lat och får väldigt ont i rygg/höft.