Leta i den här bloggen

onsdag 29 februari 2012

Fler tips

Tänkte tipsa om lite andra söktjänster som jag använder mig av och som är bra. För resor är en hemsida som heter  flygresor.se jättebra. Där  jämför man och hittar billiga flygresor till hela världen. Suverän söktjänst faktiskt. Man kan också välja att exludera flygbolag som står på Svenska konsumentrådets "svarta lista" dvs de som inte följt konsumentupplysningens rekomendationer. Det gällde i de flesta fall de flygbolag som inte betalat konsumenterna för extrautgifter i samband med askmolnet över Island 2010. Ryan Air finns med på den listan.

En helt annan söktjänst är prisjakt.nu
Om du skall köpa din linser på nätet så gå ALLTID in på den sidan först. Skriv in vad linserna heter tex Purevision och då kommer det upp var du kan få det till billigaste pris. Jag brukar beställa genom samma leverantör men går ALLTID via prisjakt.nu för då får jag garanterat billigare pris och ofta slipper jag frakten.
Helt suveränt!