Leta i den här bloggen

lördag 20 februari 2010

Insnöade!


När jag vaknade i morse och skulle gå ut och hämta tidningen, tänkte jag att jag behövde ta på mig stövlar på grund av all snön. Det hade snöat 2 decimeter upp på fönster och dörrar. Det yr och driver snö ute också men plogbilen hade varit ute någon gång i natt eller morse. Jag drog på mig stövlarna som sagt och sköt uterumsfönstret åt sidan och traskade ut men jag kom inte särskilt långt innan jag skönk ner till låren i den iskalla snön. Det hade drivit över våra "skyttegravar" som maken skottat denna vinter för att vi skall kunna ta oss fram från huset till brevlådan och bilen. Helt sjukt är det! Jag fick altså vända och gick in och satte på TV:n istället. Maken började röra på sig i bingen och börjar så sakteliga förstå att det kommit ofantliga mängder snö, men han tog på sig och gick ut och i brevlådan som han fick skotta fram så ligger dagens tidning! Helt ofattbart! Vårt tidningsbud är verkligen fantastiskt!