Leta i den här bloggen

måndag 17 maj 2010

Dags för sådd?

Tittar på vädret och det verkar bli både varmt och lite regn här framöver så det blir nog till att så lite blomfröer i morgon. Uppe i Norrland har de värmebölja med över 25 grader och förhoppningsvis får vi lite känning av detta snart.

Det är verkligen en härlig tid vi går tillmötes och just nu känns det lätt att leva och det är skönt. Jag var på mitt Yogapass idag och det var tredje gången med Hatha yoga vilket är en fysisk och meditativ form av Yoga som passar mig mycket bra. Jag känner mig avspänd och harmonisk under tiden och även efteråt. Den koncentreras mycket kring andningen och man stretchar kroppen under tiden. Jag har förut provat Power Yoga vilket inte passade mig alls lika bra eftersom det kändes som om den gick för fort och det var svårt att hänga med. Jag har tankar på att följa med min syster till Indien i höst, där hon skall göra en operation. Hon brukar åka cirka en månad varje år och där göra lite olika behandlingar på ett Ayurvedainstitut i södra Indien (Kerala) där man bor och äter vegetariskt. Vår resa blir i så fall 14 dagar och i November. Jag har ju 15 dagar mer semesterdagar än maken då jag har sparat semesterdagar sedan 90-talet och det vore spännande att åka till Indien.