Leta i den här bloggen

tisdag 25 maj 2010

Slut på sötebrödsdagarna

Det sker nu med råge. Jag har slutat frossa på jordnötesrutor nu sedan jag insett att vågen visar på tok för mycket. Nu får jag dra åt svångremmen rejält och äter inget socker, potatis, ris eller pasta med andra ord lågkolhydratkost. I kväll när jag kommit hem hittade jag på en ny maträtt: Lågkolhydratsbiff med kålbönor. Jättegott!

Våren har tagit semester en stund. Kanske åkt till Kanarieöarna vad vet jag? Det regnar och blåser kallt idag. Vi får hoppas det blir varmare igen för jag har ju sått en del blommor och dill. Helgen var fin och vi firade vår bröllopsdag för 29 året i rad med oxfilé som vanligt.

Nej nu skall jag se färdig filmen Solens rike som vi spelat in på vår nya inspelningsbara dvd. Ha det så bra tills nästa gång!