Leta i den här bloggen

tisdag 27 juli 2010

Fotografering

Jag och ett par arbetskamrater var på semestern i Göteborg en kväll och blev fotade, och förutom fotot ovan så köpte jag tio stycken foton på mig som faktiskt blev helt OK. Den bilden till höger här på bloggen, där jag beskriver mig själv är också tagen vid detta tillfälle. Det är ju något helt annat med fotografier tagna i studio av en utbildad fotograf och dessutom blev vi sminkade av en make-up artist innan fotningen. Jag var väl lite skeptisk eftersom jag har gått upp två kilo under semestern, men å andra sidan så är jag den jag är och man kan ju alltid "smala in sig" lite på bild... Ja det var en kul grej helt enkelt och även om det kostade en slant så tycker jag det var värt priset. Bilderna brändes på en CD-skiva som vi fick med oss och de sa att om något händer så kan vi bara höra av oss, för de sparar filerna en vecka! Ja det var nog lite si och så med den organisationen för just ovanstående bild kom av någon anledning inte med på min CD-skiva, d v s den var tom, så jag mailade och bad dem skicka den igen, vilket tog exakt en vecka innan de gjorde för de hade problem att hitta bilden... Jo så kan det ju bli om man döper filerna anser jag nog.