Leta i den här bloggen

lördag 13 november 2010

Hemma igen.

Indien var ett spännande land men nu är jag tillbaka på svensk mark igen och det är härligt att vara hemma igen. Idag var jag nere på Onyx och tränade ett Bodybalancepass och jag kände mig vig och stark. Det är naturligtvis all Yoga som gjort mig så smidig. Härligt är det också att magen är borta. Tänk att några kilon kan göra så mycket! Det känns verkligen att fettet är borta. Nu måste jag bara tänka på att jag inte stoppar i mig en massa onyttigheter igen. Igår åt vi en massa god mjukost på kvällen och lammkotlett till middag. Det var ju bara så himla gott! Nu har jag börjat lite grann med kaffe och även alkhol igår. Jag drack bara en liten gimlet och ett stort glas vin och jag skall se till att det inte blir mera någon gång. Ett glas på fredag och lördag kan ju inte göra så mycket.

Jag skulle nog kunna tänka mig att åka tillbaka till Indien någongång men då vill jag bo nämre havet, så jag kan se havet hela tiden. Det fanns ett resort där nere som vi tog en ananasdrink på och även åt där näst sista dagen och maten var ljuvlig där! Nu var ju det mycket dyrare där men det kan det ju vara värt. Kanske behöver man inte stanna längre än en vecka där i såfall. Jag vill ju helst bada i havet ochså och det var lite svårt för det var så mycket underströmmar där vi var, men det finns även ställen i Kovalam där man kan göra Panchakarma på. Kovalam var också blåsigt med underströmmar när vi var där men jag skulle tro att nämre jul blir det bättre att bada där. Turistsäsongen började ju nu när vi åkte hem.