Leta i den här bloggen

fredag 19 november 2010

Jag är ju fullkomligt galen i mat...

...har jag märkt. Maten i Indien var ju ingen höjdare så när jag kom hem och återupptäckte alla rätter här är det bara fullkomligt underbart! Maken lagar supergod mat och det finns ju såna mängder med variationer när man äter visst kött igen. Åt ofrivilligt fläskkött i går och det hade jag inte tänkt börja med men det bjöds på det på jobbet och då vill jag inte vara besvärlig utan åt snällt. Rött kött skall jag vara väldigt restriktiv med och kaffe dricker jag bara ibland liksom godis och alkohol. Nu har jag faktiskt smakat på årets glögg som är saffransglögg och den var god och inte så söt som vanlig röd starkvinsglögg.

Jag tränar numera på Onyx och det är bra. Idag körde jag ett spinningpass tidigt på morgonen och i morgon blir det Zumbadans och Söndag Poweryoga. Jag har också i veckan provat Body balance och skall prova kondition/styrka. I Tisdags körde jag Core som är verkligen nyttigt för bålmusklerna. Det blir lite av ett behov att träda och jag blir piggare på dagen. På kvällarna är jag fortfarande trött och sedan vaknar jag supertidigt och kan inte somna om. Men det är nog bara bra för jag mår bättre när jag inte ligger för länge faktiskt.