Leta i den här bloggen

torsdag 3 januari 2013

Fler ledighetsprojekt

 Mycket gjorde jag när jag var ledig. Jag hade lite grå Annie Sloanfärg över och ett fult gammalt slitet spelbord med en pigtittare på.
 Detta förvandlade jag i ett huj till en ny skapelse. Nu har jag bara kvar att vaxa alltihopa så att det blir mer motståndskraftigt mot fläckar och väta.


Just nu fick jag placera bordet med pigtittare på i badrummet på ovanvåningen, men det är bara en tillfällig plats tills jag har omorganiserat lite i vårt hus. Jag håller ju på att städa i förrådet nu när vi fått tvättstugan klar. Det är bara det att jag har inte ledigt längre. Jul och nyårsledigheten försvann förvånansvärt snabbt så nu är det kvällarna och helgerna som gäller.

Jag tillverkade ett eget möbelvax igår av terpentin, bivax och lite linolja som jag skall vaxa möblerna med ikväll. Det bästa vaxet är egentligen Annie Sloans men Storegården där man köper det är stängt till den 12 januari och jag orkar inte vänta tills dess för att köpa det. Det jag använde i somras tog slut då, så nu återstår det bara att se om det egentillverkade är lika bra. Mitt eget luktar bättre än det köpta.