Leta i den här bloggen

torsdag 24 september 2009

Lite review från Kretaresan

Vi var ju på Kreta, närmare bestämt utanför Chania för en vecka sedan och nu tänkte jag dela med mig lite och publicera lite bilder som jag tog under veckan. Jag släpade inte med min Canon EOS 450D denna gång utan tog bara min lilla Nikon, vilken är behändigare på resor. I Chanias hamn låg denna kvarglömda båt och utgjorden en fin förgrund till staden.
Fyrtornet i Chania. Visst var detta en läcker bild?
Vår utsikt från vår lägenhet i Kato Daratso som låg 3,5 km väster om Chania. Vi såg faktiskt havet också men det syns inte på bilden.
Sista kvällen var vi inne i Chania och åt ett skaldjurs och fiskfat som hette duga. Våra magar stod i fyra hörn efteråt. Så mätta blev vi.



Vad är vackrast? Maken eller bakgrunden?

Öl är aldrig fel. En kall Mythos är det bästa en varm dag!

En gränd i gamla stan i Chania.