Leta i den här bloggen

söndag 20 september 2009

Mörlanda marknad

Igår besökte vi Mörlanda marknad mellan Annelund och Ljung och där mitt i alltihopa stötte jag ihop med Pionkungen Herrman Krupke som stod där i sitt långa skägg som en tomte och bjöd på plommon. Jag blev lite paff och var tvungen att presentera mig och berätta att hans dotter hyrde av oss när vi bodde på Tvärredslund. Vi pratade lite pioner också och jag sa att jag så många gånger tänkt komma till Guldsmedsgården och köpa pioner men det aldrig blivit av. Han gav mig en broschyr med öppettiderna och jag lovade komma i år.

Solen sken ikapp med allas leenden och det var riktigt trevligt att gå på marknad. Vi inhandlade honung som vi missat att köpa med oss från Kreta (utom en burk som locket åkte av på och orsakade kladd) samt ost, korv och diverse annat smått och gott.