Leta i den här bloggen

söndag 24 januari 2010

Januaribarn och vårlängtan

Vi har ju två barn som fyller år nu den 28 Januari och i julklapp fick vi en jättefin kalender av Emelie där Januari just illustrerar våra två januaribarn. Visst är bilden fantastisk!
Igår kom min halvsyster E och hälsade på och hade med sig en helt fantastisk tulpanbukett. Det var roligt att träffas efter många år och det var lite hastigt påkommet, då jag ringde henne efter jag varit och tittat till vår kära pappa i fredags. Jag tyckte då han var så dålig så jag ringde E som bor på Värmdö uppe i Stockholm. Hon gav sig hals över huvud ner hit, men igår var pappa lite bättre igen som tur var. Vi fick en trevlig kväll med god mat hemma hos oss efter att de varit och suttit hos pappa på eftermiddagen.

Min fuchsia som var en liten stickling i somras tror att våren har kommit till vårt uterum och börjat blomma!
Tulpaner är underbart nu i januari och de kan stå riktigt länge om man sätter ut dem i kylan på nätterna.