Leta i den här bloggen

måndag 18 januari 2010

Trögstartad

Jag är väldigt trögstartad på mornarna och idag är det Måndag och ny termin och det gör inte saken bättre. Jag ligger alltid länge och läser tidningen i sängen, för då behöver jag varken linser eller glasögon utan ser perfekt på det avståndet. Jag brukar bli serverad espressokaffe från vår kaffemaskin också tillsammans med tidningen men sällan just på Måndagar, för då åker maken till K-stad och han är inte trögstartad utan brukar gå upp vid 5-6 tiden och åka iväg redan långt före halv sju på morgonen så då får lilla jag klara mig själv.

Helgen har varit god som vanligt. Lugn och skön med dammiddag i Göteborg i fredagskväll och 14 års kalas i Lördags. Min brorsdotter fyllde år och det är alltid lika trevligt att träffa min brors familj. Bara Hanna och Calle var med för Emelie hade själv dammiddag och Marcus kände inte att han var tillräckligt bra i ögonen efter sin laseroperation för att sitta på släktmiddag. Han är ju extremt ljuskänslig efter operationen och går omkring i solglasögon. Han är dock mycket bättre nu och så småningom ska han ha perfekt syn också.

Nej nu måste jag ta mig i kragen och se till att få lite gjort på jobbet för jag har ganska mycket att ta tag i nu. Jag skall förbereda för intoduktion av en ny studentassistent och förbereda ett möte där jag är ordföranden samt hela eftermiddagen har jag informatonspass och det lär nog bli en hel del att göra eftersom det börjar en hel del nya studenter nu som kommer och skall ha lånekort och introduktion till katalogen mm.