Leta i den här bloggen

fredag 21 januari 2011

Idag tränade jag ett step/styrkepass på lunchen så nu har jag ont i hela kroppen. Cicci kör hårt med oss på fredagar och nästa vecka kan jag inte gå på det passet tyvärr. Denna veckan har jag tränat alla dagar utom Måndag då jag kände mig lätt magsjuk men det gick över med lite hela vitpepparkorn som det brukar. (Jag hade undervisning hela eftermiddagen och kunde bara inte ligga kvar i sängen) Nu skall jag ta två vilodagar för kroppen behöver återhämta sig.


Det har hänt lite här hemma. I onsdags när vi kom hem hade vår stora härliga balkong, som gjorde att vi köpte huset för tre år sedan, lossnat ifrån huskroppen och lagt sig ner. Vilken tur ingen befann sig under i det ögonblicket! Eller på!!!
Försäkringsbolaget vägrade ta sig an fallet så där blir vår snickare som får fixa till det. Maken har varit skeptisk hela tiden till den där balkongen och varit livrädd att den skulle ge sig men jag har sagt hela tiden att det är väl klart att de har satt fast den ordentligt... Nu börjar man bli lite orolig för fläkten, badrumsskåpen osv eftersom det kan ha blivit gjort av samma "hantverkare" som ägaren innan anlitat...

Igår när jag kom hem från en och en halv timmas träning på knalleporten, jag hade dansat Afropowerdans och sedan Core på det, slängde jag in mina kläder, träningskläder och lite till i tvättmaskinen och satte på. Efter en stund när vi satt och åt frågade maken: Vad är det som låter i källaren. Det lät som om katten ulkade och höll på att spy eller riva på något. Det låter som om det kommer från tvättmaskinen Lena. Har du lagt in något hårt i den? Mobiltelefonen kanske? Nej då den ligger i fickan på min väst...
Behöver jag säga att västen råkat komma med? Så nu ligger min fina älskade mobiltelefon på tork på elementet. Det mesta fungerar utom mikrofon och display nu. Jag har ärvt telefonen av vår yngsta dotter när min "försvann" på en dammiddag med lite för mycket av det goda. Som tur är köpte jag en likadan modell begagnat på blocket till minisonen för några år sedan och eftersom han numera är inne på mobiltelefon nr 3 efter den så ligger den oanvänd här i en låda. Vem sa att att jag sparar allt som en ekorre? NU VAR DEN VÄLDIGT BRA ATT HA! Nu används den som med mitt Simkort i.