Leta i den här bloggen

onsdag 27 oktober 2010

Idag bad och lite annat

Idag har vi faktiskt hunnit med att bada i arabiska havet och det var verkligen varmt. Jag forsvann under vagorna dar en stund men kom pa fotter igen ganska snabbt. Tyvarr forsvann den varma harliga solen bakom moln nar vi val kom ner i Ritchan till stranden men vi sa at honom att hamta oss om tva timmar sa vi skulle kunna se solnedgangen ocksa. Det gjorde vi faktiskt for precis da blev det en lucka i molnen och en fantastisk sol syntes.

Eftersom vi har dagarna fulla med Yoga, promenader, mattime och treatment som innebar massage och allehanda rening av kroppen sa blir det inte sa mycket tid over till att aka runt precis. Ja det ar faktiskt en riktig rening jag gor av kroppen. Man renar den innifran liksom med en massa orter och nagot som heter Gee. Det ar klarnat smor som man far dricka efter att de rubbat en ordentligt och oppnat porerna pa kroppen. Sedan far vi bara ata vegetariskt och frukt och det ar sa himla trakigt! Ingen alkohol naturligtvis och sedan ar det snart dags for lavemang och bad i varmt vatten. Det ar meningen att allt gammalt och alla gifter skall ut ur kroppen pa alla mojliga och omojliga satt minsann. Det klarnade smoret ar till for att leda ut gifterna sa de inte gar ut i blodomloppet istallet. Dartill far vi ortpiller ocksa.

Jag hade hogt blodtryck nar jag kom hit och sedan far jag piller mot min fibromyalgi och lite annat. Men det ar bara orter sa det ar ingen fara annars hade jag inte tagit dem! Jag fick vax i mitt ena ora och da tog de en kokosnot som de lade orter i och tande pa, sedan hade de ett ror och rokte in i mitt ora och jag kunde inte halla mig for skratt! Det kandes som om jag hade hamnat pa en soderhavso och traffat en medicinman!

Yoga gor vi ocksa varje morgon men mer om det sedan. Nu maste jag i sang och lamna datorn till en annan gast som vantar. Ha det bra alla mina lasare, jag skriver snart igen.