Leta i den här bloggen

fredag 29 oktober 2010

Rejalt trott pa maten.

Idag har jag haft min cleaning day. Det innebar att man inte far ata frukost, Man far en kortare massage och sedan fick jag medical bath som innebar att man stiger in i en stor tralada men huvudet sticker ut. Dar sitter man 10-15 minuter medans het anga sprutas in i ladan. Jag kande mig som om jag blev kokt. Lite omvaxling med kanslan av att bli kryddad och oljad som om man skulle laggas pa grillen.
Efter ladan sa fick jag en sorja som smakade mest ingefara och kardemumma men det ar en mangd orter som far fart pa magen och man far sitta nara toaletten halva dagen och dricka kokt vatten sa magen spolas ren. Sedan fick jag ata rissoppa med lite sonderkokta gronsaker. Ikvall fick jag ata men det smakar mig inget faktiskt. Jag blir varken hungrig eller kan ata sarskilt mycket. Nej nu borjar jag bli rejalt trott pa den har indiska vegetariska maten och langta efter makens oxfile med potatisgratang!! Naja nu ar jag i alla fall renad och det kanns ju bra. Ewa sager att man blir jattepigg och far en massa energi efter den, sa jag far val se imorgon om jag blir panyttfodd!

Vadret har varit lite molnigt och igar regnade det hela eftermiddagen faktiskt. De sager att en ny monsun kommer att komma in och vara i tva veckor. Vi far se vad som hander. Jag har i alla fall hittat en pool har pa institutet och tva tjejer fran Italien som kommit hit ar mycket trevliga. Den ena ar hollandare som bor i Sudtirol pratar bra bade tyska och engelska och den andra bor i Bologna och pratar Italienska och Engelska.

Vi skall aka pa backwaters pa Sondag. Det skall vara jattefint sa det ser jag fram emot och pa Mandag aker vi till Trivandrum och skall titta pa tyger. Det skall bli kul att komma ut lite.