Leta i den här bloggen

onsdag 5 november 2008

Linslösa tiden är förbi.

Idag fick jag äntligen mina beställda linser med posten. Maken levererade dem till mig på jobbet eftersom han arbetade hemifrån idag.

Nu är livet värt att leva igen. Livet med nödglasögonen blev jobbigt. Tänka sig att man kan vara så beroende av ett par supertunna plastbitar.

Jag har även varit på undersökning och informationsmöte om ögonlaseroperation, men det visade sig bli dyrare än vad jag tycker det är värt. Jag klarar mig nämligen inte med den enklaste operationen utan måste genomlida den allra värsta i så fall. Jag är ju närsynt, astigmatisk OCH ålderssynt. Nej så det får bli linser resten av livet för min del.

Idag blir det ingen keramikkurs för vår lärare är på inpirationsvecka. Det låter det. vi får väl se vad de gjort med honom när vi får återse honom nästa vecka. Jag har i alla fall konstaterat att han bränt mina tre vita hus, för de står på vår hylla (kan man se genom skyltfönstret). Jag har även gjort en fasligt massa bokstäver som jag skall sätta upp i fönster och på hyllor hemma. Ja är det inte ord så är det bokstäver...