Leta i den här bloggen

lördag 4 april 2009

Fredagstema: GULT

Gårdagens fredagstema var gult. Jag väljer att blogga på lördagen istället för fredag som vanligt. April månad är det Västmanländskan som bestämmer temat och där kan ni gå in och läsa fler som bloggar på fredagstemat.

Gult för mig är solen. Jag älskar solen och just nu finns det gott om den varan. Därför blir det inget långt blogginlägg för mig idag för jag har suttit inne och arbetat hela denna ljuvliga vecka när solen lyst och nu ska jag gå ut i trädgården och titta till våra växter som kommer upp. Kanske en och annan gul blomma väntar där ute på att upptäckas av oss!

Några gula plagg äger jag nästan inte, för jag är inte så förtjust i färgen längre, särkilt inte den starka nyansen. En gång målade jag dock vårt kök i en härlig varmgul äggtemperafärg som jag älskade. Gult i rätt nyans är härligt varm.