Leta i den här bloggen

torsdag 9 april 2009

Fredagstema: Långsamt

Morgondagens fredagstema är Långsamt och jag passar på att blogga om det redan idag för maken till långsam dag har jag sällan varit med om faktiskt.

Troligen beror det på att väldigt många på jobbet är lediga idag och de som jobbar gick nog tidigare än vanligt, så i mailboxen händer inte mycket och telefonen är tyst. Inte är det särskilt många studenter på biblan heller...

Jag har passat på att rensa min mailbox idag och det var ett digert och tråkigt arbete. Jag var tvungen att titta noga på varje mail eftersom jag har slarvat kopiöst senaste tiden på grund av att jag har haft tusen småsaker att göra som slitit mig hit och dit.

Tanken med temat i morgon var nog kanske att normalt sett är Långfredagen en långsam och tråkig dag, åtminstone var den det förr. Jag har fått mig berättat för mig att förr i tiden fick man inte ha roligt på Långfredagen. Det spelades sorgemusik på radion och man fick bara sitta på en stol hela dagen och ha tråkigt. Huuvva!

Något som är konstigt är att när man har tråkigt och väntar så går tiden så oändligt LÅNGSAMT! Men när man har roligt och mycket att göra så går tiden FORT!

Långsamt för mig är altså när det inte händer något och jag själv känner att jag helst av allt vill vara någon annanstans. Det känns som om det ska bli väldigt behövligt med lite ledigt nu faktiskt och då kommer dagarna defininivt inte att gå långsamt.

Här hos västmanländskan kan du gå in och läsa fler fredagstemabloggare och vad långsamt innebär för dem.