Leta i den här bloggen

måndag 22 mars 2010

Det som göms i snö...

Nu är det verkligen tödags och mina borttappade nycklar har kommit fram ur snödrivorna på parkeringen. Jag tappade dem i början av februari när det snöade som värst. De var aldeles rostiga, men jag skall putsa upp dem och se om de inte fungerar igen.

Det är härligt att våren nu står för dörren och maken bokade igår en resa till Lanzarote för oss två efter påsk! Jag hade gärna åkt till Egypten eller Turkiet men det tyckte inte maken som är lite försiktigt av sig och tyckte att vi hade det lite spänt nu med turkarna efter vårt regeringsbeslut om folkmorden på Armenierna och det har han väl rätt i. Alltid är det nåt minsann som gör att vi inte kommer till dessa avlägsna trakter men det är inte fy skam med kanarieöarna. Jag har dessutom aldrig varit på Lanzarote. Maken var där på 80-talet med Marcus när han var fotomodell för Haléns. Vi skall bo på detta all-inclusive-hotell som verkar jättefint. Länk här. Vi skall där ha en två-rumslägenhet med havsutsikt. Det ligger nära havet och nära centrum, så det passar oss aldeles utmärkt. Dessutom var det väldigt bra omdömen om hotellet såg jag nu. Många hade gett det höga betyg även om det fanns några som dissat underhållningen och rummen. Det finns ju alltid sådana människor som inte är nöjda. Maten var i alla fall något som många skrev om att den var jättebra, så det bådar gott. Barnen/ungdomarna får stanna hemma denna gång.