Leta i den här bloggen

onsdag 17 mars 2010

Såpor

I kväll har jag sett "Drömmen om Italien", vilken bör heta "Mardrömmen om Italien" för de skildrar bara konflikterna paren emellan istället för att fokusera på just drömmen och det positiva som det kunde ha inneburit. Sen såg jag "Fuskbyggarna" med Ekdahl och Timell och det är ju också ett tidsfördriv man egentligen kunde vara utan, eftersom det mest går ut på att få den kvinnliga delen av paret att brista ut i gråt.

Vad tittar jag på nu då? Jo Thrue Blood som jag bara slänger ett halvt getöga på eftersom jag inte gillar just blodet i serien. Maken kallar det "vampyrporr" och han har en poäng i det faktiskt men man kan ju också välja att stänga av TV:n. Jag gillar dock den bisarra humorn och just den där sydstatsdialekten de flesta har i serien.

Idag har nog det mesta utav snön ramlat ner från taket, för det har dundrat som åskan nu ikväll. Godnatt mina vänner!