Leta i den här bloggen

söndag 14 mars 2010

Vårbad

Idag går det aldeles utmärkt att sitta och sola på vår altan och det känns verkligen att våren är starkt på intåg! Underbart! Vindruvan kommer också fast några dagar ligger den efter mot förra året:Se här
Den har dock många många fler skott så vår beskärning verkar ha lyckats. Roligt.


Igår var maken och jag på Ulricehamns kallbadhus och deras fina spa "mitt i sjön" Jag hade fått ett presentkort på min födelsedag som jag utnyttjade igår och tog en bodyscrub och en alginpackning. Vi badade bastu också med underbar utsikt över Ulricehamn och Åsunden och ett litet dopp i sjön minsann. Jag kan tyvärr inte skryta med att hela jag kom i sjön, men maken var desto duktigare och doppade hela kroppen.

I fredags begravde vi vår älskade lilla pappa och det var så vackert i Uppståndelsens kapell som det heter och inte Uppenbarelsens kapell som jag felaktigt hade skrivit i programmet! Min svärfar som är organist till yrket spelade helt underbart den musik vi nogsamt hade valt och Emelie sjöng helt gudomligt "Som en bro över mörka vatten" och Omkring tiggarn från Loussa som pappa hade önskat. Det var bra gjort av henne. Många hade skickat blommor så det var aldeles fullt med vackra kransar och blomsteruppsättningar. Allra vackrast var mammas fina hjärta.
Vi åt smörgåstårta hemma hos oss efteråt och vår kusin Hans som vi inte träffat på evigheter sedan hade också tid att komma med och det var roligt.
Vår storasyster kom från Stockholm och de sov över hos oss för att slippa att resa tur och retur på samma dag som de gjorde sist.
När vi åkte tillbaka för att se blommorna igen i går hade rådjuren kalasat upp alla blommorna utom de blå som antagligen är giftiga.