Leta i den här bloggen

måndag 4 augusti 2008

Fågelbrovägen 32

...är utläst i natt och den tog sig på slutet tycker jag, då Kadefors fick in lite spänning men tyvärr undrade man också om huvudpersonen höll på att förlora förståndet.
Den var som sagt klart läsvärd men inte någon favorit.

Idag cyklar jag till jobbet och det blåser styv kuling ute och regnet har stått som spön i backen hela dagen, så det blir munternt att styra kosan hemåt. Idag har jag ingen make att ringa efter på halva vägen för han är på jobbet i Karlstad, så det blir att kämpa sig upp alla backarna oavsett stormstyrka eller väta. Som tur är har jag tagit med mig regnstället idag.

En stor författare har igår gått ur tiden: Alexandr Solsjenitsyn (stavningen är extremsvår, ibland stavas han med z och ibland med s) Han fick nobelpriset 1970 men jag har inte läst honom ännu. Det får nog vänta till pensionen eller så. Jag har i alla fall gjort en liten utställning i biblioteket, med några utav de böcker vi hade.

Vi har också fått offerten på uterummet, så nu skall glasväggaren beställas och så kan snickarna och muraren komma så småningom och sätta upp vårt extrarum. Det skall bli spännande.

Nej nu kan jag nog inte dra så mycket längre på min cykelfärd. Jag får bita i det sura äpplet.