Leta i den här bloggen

torsdag 14 augusti 2008

Fikaveckafinal.

I morgon är det fredag och då är påbudet att bjuda på fikabröd den veckan man har sin fikavecka. Jag sitter därför och spekulerar i vad jag skall baka ikväll.
Jag hittade via min matblogg till höger en slags uppsamlingsplats för matbloggar som inte var så dum och via den hittade jag ett bra recept på en äppelpaj som verkar god.

Kanske blir det den eller kanske någon god kaka. Det skall ju vara smidigt att ta med också. Kanske blir det en Morotskaka. Det är ju smidigt med "allt-i-ett" Helst skulle jag nog vilja köpa bröd och en massa smarrigt pålägg, men det räcker inte tiden till för i morgon. Jag har bett Agneta att komma och medvara med när jag sköter kassaapparat- och kopieringsapparatsavstämmningarna för första gången. Dessutom öppnar jag biblioteket i morgon, så det är minst sagt lite att pyssla med, så jag hinner kanske inte ens vara med vid fredagsfikat. Lättast då att ha något att enkelt ställa på plats på morgonen.

Förra gången jag hade fikavecka kom jag undan med köpta kanelbullar från Almåsgymnasiets bageributik, så det är nog läge att baka något denna gången känner jag. Dessutom har de inte öppnat sin butik ännu på Almåsgymnasiet. Marcus är visserligen hemma och bakar gudomliga kanelbullar men jag har ju bilen och vi har nog inga ingredienser hemma till det. Så det blir att själv vara bäste dräng. Jag måste medge att det är ju egentligen ganska kul att baka.