Leta i den här bloggen

lördag 2 augusti 2008


Sedan i Torsdags "går jag på Penicellin" för en långdragen infektion och man blir trött av det minst sagt. Antagligen för att jag inte ätit Penicellin på över tio år så kroppen är väl inte van. Vi försökte oss att gå på Torsdagskvällarna i Borås, men jag orkade inte stanna längre än till efter middag på Oliven och titt på cykelloppet som gick i city. Vi valde att åka hem före åtta och missade då Eric Gadd som skulle uppträda vid nio.

Det var med andra ord extra välkommet med en extra semesterdag i går. Både jag och maken hade minimalt med arbetsuppgifter(som lika gärna kunde vänta några dager), så jag kunde flexa och maken ta en extra semesterdag för att koppla av sista soldagen.

Vi valde att åka till kusten (för oss är det i 99 fall av hundra Getterön utanför Varberg)och hade plats i bilen så vi kunde ta med min mamma. Hon hade inte varit vid havet en enda gång i år och följdaktligen inte badat heller så för henne var det extra njutning.

Just nu läser jag Sara Kadefors "Fågelbrovägen 23" men man kan tyvärr inte säga att det är lika stor behållning att läsa den som Bodil Malmsten.