Leta i den här bloggen

tisdag 12 augusti 2008

Kantareller och snö?


Denna goda kantarellsmörgås åt jag till frukost i går.

Den var ljuvlig.

Efter en regnig långpromenad i söndags kom vi hem med några kantareller i alla fall.



I söndags planterade vi ju lite barrträd, en Maidens Blush och lite perenner och lade på vår Carrarrasten på toppen.

Man får ju nästan snö-asociationer när det är så kallt och regnigt. Både barrväxterna och perennerna kommer ju att växa till sig och fylla ut utrymmet lite mer med tiden.

Ja nu fattas det bara lite ljussättning. Vi har dragit fram rör till elkablarna som elektrikern skall koppla in när han kommer i höst.

Vi har ju faktiskt ljus i vattenstenen. Inte så dumt faktiskt. Den porlar så hemtrevligt. Vädret tillåter nu tyvärr inte oss att sitta ute och njuta...



I de nu kala områdena som är kvar skall lökar och fler perenner planteras. Jag måste bara bestämma vad exakt jag skall ha. En ros till som sällskap åt Maiden måste jag ha på andra sidan men jag kan inte bestämma mig vilken jag skall sätta där. Jag har ju polstjärnan(vit) Hybrida (gul) och Awakening (rosa) i stora krukor som jag kan ta om jag inte vill köpa en ny förståss. (Gissa vad jag vill)


Mina fina Sympathierosor och Rose de Recht blommar nu som bäst och mina båda krassesorter;
en ljusgul och en mörkröd, blommar så det står härliga till.

För att inte tala om den lilla petuniaplantan jag petade ner i det trasiga Höganäskruset.
Maken har åkt till Kalix av alla ställen och Marcus och Calle tittar bara på OS så det är rätt mysigt att sitta här och blogga när mörkret sänker sig utanför fönstret.