Leta i den här bloggen

lördag 24 oktober 2009

Plopp, Center, Kexchoklad, Dumleklubbor och Polly

Tag det rätta, Tag....... Ja just det, Cloetta! Jag har varit på konferens i Linköping. Vissa får minsann åka till Hannover medans andra får nöja sig med lilla men ack så trevliga Linköping.

Vi åkte buss dit och det var en bra resa för bussen gick raka vägen i tid och det tog endast 3 timmar. Om man tar tåg är det oftast försenat och det tar längre tid. Vi var ju där i god tid innan och de stackarna som hade valt att ta tåg från Göteborg på morgonen missade hela förmiddagen p g a ett lok som försvann... Jag är inte förvånad. Det strular ofta till sig om man förlitar sig på tåget och tar det samma morgon konferensen börjar.

På vägen till Universitetet där konferensen hölls gick vi förbi Cloettas fabriksförsäljning i gamla Linköping och på vägen hem kunde vi inte låta bli att slinka in där och köpa några kilo av mitt favvogodis! Så nu när ni läser detta ungdomar: Kom hem till mamma så ni hinner få lite godis innan jag slukar alltihopa. En center har redan fått plats i magen under tiden jag gjort detta inlägg.