Leta i den här bloggen

fredag 23 oktober 2009

Vaccinering eller inte vaccinering

Just nu går diskussionerna om man skall låta vaccinera sina barn mot den nya influensan eller inte. Likaså diskuteras om man själv skall vaccinera sig eller inte.

Plötsligt blev det så svårt att ta ställning. Jag var klar över att inte själv vaccinera mig eftersom jag är så känslig för att få in konstiga ämnen i kroppen men Callemannen tänkte jag faktiskt skriva på att han skulle få sprutan... tills jag förstod att det till och med finns barnläkare som tycker det är fel att massvaccinera barnen. Ja det tål att tänkas på och stötas och blötas.

Hur gör vi nu? Vi tänkte ju åka iväg efter jul till något varmt land som Egypten eller liknande och man vill ju inte att någon skall bli sjuk när vi är där eller strax före så vi inte kan åka. Samtidigt vill man inte vaccinera sina barn om vaccinet inte är ordentligt utprovat innan heller.

Jag var ju jättesjuk 1995 i influensa och låg i feber tre veckor och efter det fick jag fibromyalgi och vaccinerade mig flera år i rad mot influensor. Till slut fick jag skov av värk efter vaccineringarna och slutade med det.

Nu när jag säger att jag inte skall vaccinera mig så får jag höra att det är osolidariskt mot andra! Jag vet varken in eller ut just nu...