Leta i den här bloggen

måndag 5 oktober 2009

Vinter i vinden

Nu är det kallt i vinden. Särskilt känner man det när man som jag cyklar till och från arbetet. Jag måste skaffa mig en tunn mössa eller liknande att ha under hjälmen.

Idag kom boken Hypnositören av Lars Kepler till mig som stått i kö på den ganska länge. Eftersom det fortfarande är lång kö på den får jag läsa den inom två veckor. Vi får hoppas det går bra. Jag skall börja genast. Dödgrävarens dotter av Joice Carol Oates får vänta lite att bli läst. Jag hade precis börjat på den.

Ikväll är det åter dags för "halv åtta hos mig" och sedan favoritserien "Livet i Fagervik". Det skall bli mysigt att krypa ner framför TV:n för att se de två programmen. Efter det är det dags för treans avslutande del i serien "Hollywoodfruar" som jag inte kan hålla mig ifrån heller och det på grund av att det är så utflippat. Hur kan man hänga ut sig så som de gör? Det är helt ofattbart. De visar hur intelligensbefriade de är förutom då Anna Anka som är en smart kvinna men ack så osmaklig och "gåpåig". Åsikterna hon har har stoppats in i olika fack men jag är övertygad om att hon bara är ute att tjäna pengar på att hon uttalar sig så käpprätt osnyggt!