Leta i den här bloggen

söndag 3 maj 2009

En ljuvlig helg

Vi har haft underbart väder hela helgen och man blir så lycklig.

Igår tog jag det bara lugnt i solstolen med min bok. Båda våra tjejer dök upp och vi grillade på kvällen och hade så mysigt.

Maken grejade i trädgården och idag har vi varit och handlat lite smått och gott. Bland annat en bred mörkblå hängmatta i New Englandstil, en mjuk stor strandmadrass och några växter och jord, kogödsel (som vi numera får köpa på påse - känns underligt) torv och två stycken havtornsplantor och en pipranka.

Trädgården växer och växer med mina favoritplantor, det är så roligt. Jag har drivit upp tomater och lite blommor i uterummet som jag snart skall plantera ut när frostrisken är över. Det har ju varit rekordvarmt nu några veckor men i kväll var det riktigt kyligt igen så man vet aldrig. Jag har fått upp många små luktärter i år igen och de var ju så tacksamma förra året så jag hoppas på det samma i år.