Leta i den här bloggen

tisdag 5 maj 2009

Fas två inleds snart i mördarsnigeljakten

Mördarsniglarna anfaller! I går och i morse plockade jag sniglar i 40 minuter. Jag såg antagligen ut som någon slags saneringsperson iklädd regnjacka, stövlar och svart gummihandske där jag gick och stoppade i sniglarna i en vit soppåse med grovsalt. Jag fick ihop en halv påse utan problem precis som igår och när jag äntligen hade ätit lite frukost och klätt mig i arbetskläder överklädd med regnkläder och skulle ut till cykeln... SÅ VAR DET LIKA MÅNGA IGEN!!!!! Då hann jag dock inte för arbetet väntade. Så de fick ligga där.

Det blir till att investera i snigelgift, snigelplockare och sätta in maken i kampen mot mördarsniglarna. Vi får vi gå ut på bred front och plocka i skift. De verkar hålla sig till en sida av trädgården. Den sidan mot vägen. Där finns en dagvattenbrunn som jag tror att de kommer ifrån.

Usch, detta inlägget känns slemmigt och jag hoppas jag kan glömma av dessa otäcka djur nu.