Leta i den här bloggen

lördag 23 maj 2009

Ensamarbete

Sitter och väntar på att maken och Callemannen skall komma hem från Göteborg, där Callemannen spelat två basketmatcher. Det är en turnering som varat i dagar tre och i morgon är sista dagen.

Detta har inneburit att jag har haft nästan en hel dag bara för mig själv och det tillhör ovanligheterna. Jag har strukit, manglat, planterat om växter och blommor i större krukor och också suttit och läst i solen.

Det är nästan så man glömt av hur det känns att vara ensam, men det är ganska skönt även om jag inte tycker att en lördag eftermiddag och kväll är det ideala att vara ensam.

Jag har ju drivit upp Luktärter, Tomater, Purpurvinda och Hänglobelia från frön och de stackars små tussarna av hänglobelia ser aldeles förskrämda ut i den stora krukan. Purpurvinan har jag inte härdat heller så jag var lite försiktig och satte endast ut två plantor och nu har de ramlat ner och ligger i en liten hög i krukan. Det blåser ruskigt ute så det var kanske inte rätt dag att plantera ut de små liven, men förhoppningsvis överlever de. Min planteringsjord tog dessutom slut så det blev mycket kogödsel som jag hade tre säckar av. För första gången har vi köpt kogödsel på säck! Det känns lite konstigt. Det var ju något vi hade i mängder av när vi var bönder och även efteråt när vi bodde på landet.

Romrussinglassen igår blev succé. För utförligt recept: klicka på mat och vinbloggen här till vänster.