Leta i den här bloggen

söndag 22 november 2009


Idag bestämde jag mig för att det var dags att skära tvålarna trots den lösa konsistensen. Jag dekorerade dem med lite fler rosblad och lavendel från trädgården.
Så här såg själva "smeten" ut när jag stod och rörde härom natten.

Nu skall tvålarna bara mogna sådär i tre veckor innan man kan använda dem. Det skall bli spännande att se om de verkligen hårdnar annars får man väl använda dem som tvättmedel. De luktar väldigt gott och är ordentligt feta och jag tror det är därför de inte hårdar för det är för lite kaustiksoda i dem eller så var den för dålig.

Jag sitter och tittar lite på resor över jul. Vi har ju halft om halft lovat våra barn att vi skulle resa iväg allihopa denna julen för det har varit så svårt att få ihop det innan. Denna julen är alla hemma och det skulle vara jätteroligt. Det är bara det att resorna verkar vara dubbelt så dyra just om man åker efter den 22 december ända fram till första veckan i januari. Det är ju helt sjukt men jag förmodar att det är så för alla har lätt att få ledigt just när barnen har jullov och då vill man åka iväg.

Åker man sju personer kostar en vecka över 60 tusen och det känns inte alls som om man vill bränna så mycket pengar på bara en vecka. Nej då känns det mer realistiskt att betala hälften och åka runt lucia istället. Just veckan före jul har resebolagen sänkt priset på resorna och det är väl för att då vill folk helt enkelt inte åka.

Marcus kommer ju hem den 11 december och det skall bli så skönt att få hem honom igen och att han stannar i Svea rike minst ett år i alla fall. Ja förhoppningsvis åker han inte på något mer utlandsuppdrag alls. Det är och har varit en pärs faktiskt att ha honom där borta där det händer så mycket.