Leta i den här bloggen

lördag 14 november 2009

Uterummet glass och julfunderingar.

Nu sitter jag här och väntar på att citronglassen ska bli klar i glassmaskinen som arbetar i uterummet och kan inte låta bli att fundera över detta idealiska uterum vi byggde för ett år sedan. Det är så användbart!

Eftersom vi valde att köpa ett litet hus efter att ha ägt två superstora så finns ju inte mycket plats för stora kylskåp och frysskåp och då är ju uterummet helt exemplariskt att ställa ut assistenten i när man knådar det, eller glassmaskinen som nu när jag tillverkar glass. Både jag och maken är ju ganska ljudkänsliga och då slipper vi oljudet och kan istället lyssna på CD:n "Solens mat" med italiensk härlig musik. Det ger lördagskänsla det!

Maken pysslar med maten. Idag skall vi ha en trerätters middag som är starkt inspirerad av (för att inte säga exakt) vinnarrecepten Sanne lagade i veckans "halv åtta hos mig". Det är för övrigt ett mycket trevligt program som vi inte så gärna missar.

Snart är nog glassen klar och jag är så glad för vårt uterum. Nu är det 10 grader i det liksom det är ute, men det går inte under 5 grader eftersom vi har golvvärme där så det är fyllt till brädden av blommor, citron och olivträd och frågan är vad vi skall göra allt till jul för det blir som förra året att vi firar julafton där. Marcus vill absålut inte åka iväg på julafton och då blir det väl som han vill. Däremot funderar vi på att åka iväg efter jul någon gång.