Leta i den här bloggen

fredag 7 mars 2008

Dansa med Eros Ramazzotti


Ikväll fick hela familjen sitta och titta på "lets dance" istället för "Så skall det låta," för det annonserades att ingen mindre än Eros Ramazotti skulle vara med. Callemannen som fortfarande är väldigt sjuk låg i sängen och tittade på "så skall det låta" medan vi fick genomlida pass o dobble och slowfox till det allra sista. Då dök han äntligen upp. Min älskade Eros Ramazotti, och hela kvällen var räddad! Han sjöng som en gud så vackert, fast det hela verkade lite playback om jag skall vara riktigt ärlig. Det lät exakt som på skivan som jag lyssnar på minst en gång i veckan. Intervjun var ju heller ingen höjdare, där Eros inte kunde svara på något annat språk än -Italienska naturligvis. De tror fortfarande att de pratar ett världsspråk som alla skall behärska. Ja men han är förlåten, för jag älskar ju Italien!

Idag förärar oss förutom Eros vår dotter Hanna sin närvaro, och det är roligt. Maken har kvicknat till efter lite Konjak och har idag åstadkommit lite stekt biff med klyftpotatis till. Ja tur att han inte hade feber så länge. Jag började bli lite irriterad på allt sjukdomsprat. Kinespillren gör med andra ord nytta.