Leta i den här bloggen

tisdag 4 mars 2008

Solen består

Pigg och glad blir man av solen som vi längtat efter så länge. Om bara man inte hade haft en förkyld maan hemma förståss... Ja det är ju extra synd om män när de är sjuka(det vet väll alla). Oj då nu var jag där igen med mitt generaliserande av människorna som är norm i vårt samhälle, förlåt. Min bäste vän och ihärdige följeslagare hör dock inte till denna grupp. Nej min käre make beklagar sig inte särskilt mycket. Han känner till mitt minimala tålamod med sjuklingar givetvis så honom är det extra synd om. Många andra män har små Florence Nightingale hemma. Inte min make. Jag försöker dock begränsa smittorisken, så jag springer runt med en trasa och rengöringsmedel på alla handtag och kranar denna morgon. Ja inte vill man bli sjuk nu när vi snart ska resa till solen. Ja vi ska åka till fuerteventura om mindre än två veckor. Då hoppas vi att solen skall vara där också.