Leta i den här bloggen

lördag 1 mars 2008

Så ska det låta!

En stor del av Fredagskvällen tillbringades framför programmet "Så ska det låta" vilket visade prov på hur det definitvt INTE ska låta när vissa tog till att sjunga. Men i huvudsak är det ett mycket underhållande om än preparerat program i helt i klass med "på spåret" som tyvärr var slut just som vi hade upptäckt dess faciliteter.

Idag har det inhandlats gardintyger och nya gardiner har hängts upp i sovrum, kök (igen ska vi hålla på så här får vi ha 52 olika uppsättningar som maken så riktigt påpekade) och vardagsrum. Vardagsrummet blev befriat från det rödrutiga inslaget och det blev helt linnevitt för att inte bryta av så stark mot det turkosa som jag köpt för att få in våren lite. Det var ju fabriksförsäljning på Spira och då måste man ju passa på. På bilden ovenför syns ju inte färgen på tabletterna och duken. Bättre då på den undre bilden. Det är himla kul att laborera med bilder i bloggen så här tycker jag. Jag har lärt mig hur man "möblerar om" med bilderna. Det är enkelt, men vad som är mer tidskrävande är att gå in och redigera bilderna i Photoshop. Det har jag inte tid med nu, för jag vet hur Photoshop kan uppsluka en fullständigt. Jag har ju gått båda kurserna i digital bildbehandling på BHS.