Leta i den här bloggen

torsdag 6 mars 2008

Lugnt på kvällspasset

Klockan är snart halv sex och solen lyser fortfarande ute. Är det inte fantastiskt! Jag jobbar kväll och det är som alltid ganska lugnt, det ger tid att titta runt på bloggarna. Det är kul att läsa om vad alla skriver om. Filmerna får man väl titta på hemma, för det kan man ju inte göra på jobbet.

Jag försökte länka till Aktuellts solfilm nu, den tycker jag är så trevlig. Men jag upptäckte att det gick ju inte här i disken. (Jag använder Opera nu, Mozzarellan gick inte)

Nu är det inte så lugnt längre. Så är det alltid när man säger att det är lugnt. Men det är ju bra att det är mycket folk i biblioteket och framför allt att man har att göra här i disken. Det är bara inte så roligt när studenterna står och pratar i telefon så det hörs i hela biblioteket. Inte hjälper det heller att man säger till dem. När man står och pratar i mobiltelefon vid räcket på plan tre eller fyra så blir det som en resonanslåda och det hörs i HELA biblioteket. Samma sak var det i Måndags, då satt det ett gäng och gapade och skrek på plan fyra och ALLT hördes ner till infodiskarna. Det blir svårt att koncentrera sig när man hjälper de studenterna som man har framför sig. Särskilt ofta pratar de ju ganska lågt när man har dem framför sig.