Leta i den här bloggen

lördag 29 mars 2008

Gud hör bön

Lördag är veckans bästa dag. Eftersom jag har migrän sedan ett par dagar är det lite trist men den är inte så illa så jag behöver ligga i ett mörkt rum i allafall som vissa med migränbesvär får. Jag behöver gå ut och promenera så jag får igång blodcirkulationen och bli lite anfådd så brukar det lätta lite. Igår tog jag ryggsäcken och knallade iväg till Byttorps ICA-butik ca en halvmils promenad i skog och på gångvägar. När jag kommit fram var jag helt slut men migränen hade lättat lite. Jag undrade dock hur jag skulle orka med en full ryggsäck uppför alla backar.

Gud hör bön och jag träffade en gammal skolkamrat från Strömma lanthushållsskola på Ica. Karin från Bredared. Vi hade en hel del att snacka om och när hon frågade om hon skulle skjutsa hem mig, var jag inte sen att tacka ja.

Idag har vi också tagit en promenad på ca en halvmil. Vi åkte sedan och handlade räkor i Räkboa på Byttorp, samt lite annat smått och gott på Ica. Väl hemma satte vi på Pavarotti, tände i brasan och satte oss och avnjöt våra räkor. Callemannen ville dock inte gå hem från kompisen Philip som han hittat på gatan för några veckor sedan.[sic] Ja han bor på gatan och de leker så bra.