Leta i den här bloggen

söndag 14 december 2008

funderingar

Igår såg vi en ganska OK rulle som heter Darling. Det var någon slags socitetskomedi och tjejen som det handlade om hade en mycket taskig attityd som man ibland kan möta i verkligheten också. Den hade en del roliga repliker emellanåt till exempel när arbetsförmedlaren frågar henne om hon tillhör någon A-kassa, så rycker hon på axlarna och säger: Ja typ Östermalm. Ja filmen hade en del att säga om dagens samhälle tycker jag nog.

Efter filmen så sänder de min älsklingsfilm: Mrs Doubtfire och den kunde jag inte låta bli att se eftersom jag formligen älskar att sitta och skratta åt Robin Williams när han tappar sitt ansikte och bränner sina bröst och kryddar maten så Pierce Brosnan håller på att dö.Titta bara på klippet så skrattar ni nog också. Den är lite sorglig också faktiskt. Så man får både gråta och skratta när man ser den.

Jag har snart äntligen läst ut min bok Eremitkräftorna, vilken är en fortsättning på Berlinerpopplarna. Den är mycket bra, men jag har lite dåligt samvete för att jag har haft den så länge. Men jag hade den länge på nattygsbordet och när jag äntligen läst Berlinerpopplarna och just börjat på Eremitkräftorna så blev det kö på boken och då ville jag bara inte lämna den utan läsa ut den. Förlåt!!! Men nu läser jag ut den ikväll och jag ser redan fram emot fortsättningen. Den ska jag förhoppningsvis läsa i jul om ingen annan har den hemma förståss. Jag vill inte köpa Skönlitteratur själv, för de jag samlar varken på böcker eller filmer för jag tycker det går aldeles utmärkt att låna.

Till våren skulle jag vilja börja rida och jag har hittat ett stall ganska nära här stall Vralen De har islandshästar och anordnar turridningar. Annars vore Westerridning kul. Det finns björnareds gård i Hökerum. Jag får väl se om det blir något av de två. Det är lite längre att åka till Björnareds gård. Till Vralen kan man ta buss 153 som går förbi här utanför, det är ju bra.

I morgon kommer Marcus hem. Han kör bilen ner idag från Norrland. Jag hoppas han tar det försiktigt. Han får sällskap av Linus som har varit däruppe med sina elever på skidgymnasiet.