Leta i den här bloggen

söndag 7 december 2008

Vill ha

I vår familj har jag efter många år äntligen fått igenom att vi inte köper så många och dyra julklappar. Hurra! Vi lottade förra helgen om vem som skulle köpa till vem och det innebär att vi vuxna endast köper till en person runt 1000-lappen.

Eftersom Callemannen fortfarande är barn så är han inte med i det hela utan vi köper som vanligt till honom.

På min lott stod det Emelie och Marcus skall köpa julklapp till mig. Eftersom Marcus är kvar någon vecka till uppe i det kalla nord så passar jag här på att önska mig lite saker av honom som han kan få tag på däruppe. Han har efterlyst en önskelista av mig.


Jag vill ha ett band som jag kan ha över öronen när det är kallt ute.


Jag kan också tänka mig en mössa och vantar i samma mönster som på den kofta i runstensmönster jag har innan. Den köpte jag när vi var uppe i Arvidsjaur och hälsade på Marcus förr-förra våren och den älskar jag verkligen. Jag skulle gärna ha en till i andra färger och mönster och gärna någon som är mer likt en kavaj om det finns.
Jag har ju en sådan här jacka och då skulle det passa bra med vantar och mössa i samma.






Anna-Lisas Souvenirbutik i Arvidsjaur säjer dessa och massor av snygga tröjor och jackor som är producerade av samma tillverkare i Övre Norrland.


Märket heter Simu och jag gillar framför allt de svart-vita och grå grejerna. De röda och de helvita är också ganska snygga också men jag inte är så förtjust i de gröna gula och lila.














En sådan här poncho vore inte helt fel heller. Jätteskönt att svepa om och in sig i när man ska gå ut.

En vit fin hängmatta önskar jag mig också. En i något slags nät med virkade fina spetsar. Jaha du Marcus, nu har du fått jättemånga bra julklappstips!!