Leta i den här bloggen

tisdag 16 december 2008

Kvällsarbete

Idag blev det dags för att jobba sent, då en biblioteksvakt hastigt blev sjuk. Jag tyckte att jag kunde ställa upp eftersom ingen annan kunde.

Eftersom det i mina nya arbetsuppgifter tillhör arbetsledning för biblioteksvakter och datasupport var det sannerligen ett bra tillfälle att fräscha upp sina kunskaper om ett och annat och få sätta mig in i deras situation här på kvällarna.

Just idag har det faktiskt varit riktigt mycket att göra tillfälligtvis. De kommer i "stim" och behöver hjälp faktiskt och det händer mer här än vad jag kunde föreställa mig. Riktigt ruschigt faktist och även någon insident. En student som var otrevlig och trängde sig före kunden som jag hjälpte och krävde hjälp med skrivare som krånglade. Oj oj oj. Nu ska jag stänga och gå hem.