Leta i den här bloggen

söndag 28 december 2008

Julen över?


Vår jul här har varit helt underbar.
Den har varit fylld av god mat, gemenskap, mer gemenskap; mamma o jag sprakande brasor, skogspromenader, läsning, musiklyssnande,(Jag fick Il Divo och Abba-boxen) musicerande; fotoexperimenterande; korsordslösande, julfirande och glädje över bra valda julklappar; Emelie fick här en jättesöt blommig motorcykelhjälm av sin Dennis.Hanna har här slagit in sina klappar.

Utöver detta har det dessutom varit mycket bra på "dumburken", där "soffpotatisen" d v s jag gärna sitter.
Här kommer lite bilder från dagens skogspromenad som jag tog med min Nikon Coolpix som fick komma till heders igen. Maken tycker inte om när saker och ting tar för lång tid, särskilt inte när vi är ute på skogspromenad. Då skall allt gå i ett rasande tempo. Ingen tid för experimenterande inte!:







Bortsett från allt detta så har Hannagumman åkt på influensan, så hon har legat nerbäddad i två dagar och kunde därför inte umgås med mormor och morfar. Hon planerar att gå till jobbet redan i morgon men vi ska göra vårt yttersta för att hindra henne. Inte kan man gå till jobbet två dagar efter att man inte kunde stå på benen av hög feber? Hon har jobbat på tok för mycket redan denna julen.