Leta i den här bloggen

lördag 28 mars 2009

Fredagstema på lördag


Ja nu är det vår även i vår trädgård. Dessa snödroppar plockade maken in när han varit ute på sin springrunda och visst är det härligt med snödroppar! Nu till hen helt annan sak.
Jag bloggar idag om det jag skulle ha bloggat om igår i Fredagstemat: Om jag vann 10 miljoner. Igår hanns inget sådant med, då var det festfix och roligheter.

Ja det vore en dröm att vinna 10 miljoner och vad jag skulle göra är ju härligt att drömma om. 10 miljoner är ju väldigt mycket pengar och först skulle jag investera i barnens framtid på något sätt som till exempel att betala av Emelies banklån som hon tagit när hon köpte sin lägenhet och bil.

Hanna skulle få motsvarande så hon också kunde köpa sig boende och bil längre fram samt att jag skulle betala hennes utbildning till hudterapeut. Pojkarna skulle också få motsvarande så de kunde köpa sig lägenheter lite längre fram då de behöver det.

Ganska mycket pengar skulle jag också skänka till välgörande ändamål, och då till något som verkligen går till välgörande ändamål och inte försvinner i administrationskostnader. Vi skänker redan nu pengar till Rädda barnen och fadderverksamhet plus en del andra projekt men det skulle bli betydligt mer, kanske uppåt 1 miljon.

Sedan skulle jag köpa oss ett hus eller lägenhet på någon av Kanarieöarna eller i södra Spanien alternativt en sommarstuga på västkusten. Bara en liten men den skulle ligga högt med havsutsikt.

Jag skulle ha en stor fest när jag fyller 50 år på något flott ställe, där allt sköts av personal, så alla bara kunde ha roligt och äta och dricka gott.

Många och långa resor skulle jag göra med hela min familj exempelvis till Nya Zeeland, USA , Australien och Sydafrika.

Ja nu skulle nog pengarna vara tämligen slut för fastigheter är ju inte gratis precis och de skall ju underhållas också, så man gör nog klokt i att se till att ha ett kapital kvar för skötsel och drift.

Fler som bloggar i Show and Tell: Fredagstema hittar ni bland annat här. April månad blir det Västamanländskan som bestämmer teman och hon har redan lagt ut sina ämnen och de blir enligt följande som jag kopierat från hennes blogg:
3 april - gult April är ju påskmånad och då är färgen gul aktuell. Vad betyder gult för dig? Gult är fult?
10 april - långsamtLångfredagen. Förr i världen årets långsammaste dag. Vad är långsamt för dig?
17 april - vårteckenNu borde våren ha kommit i nästan hela landet. Vilket är ditt bästa/största/viktigaste/första vårtecken?
24 april - övergivet Sista temat ut för april lämnar jag helt öppet för tolkningar.