Leta i den här bloggen

lördag 28 mars 2009

Succé!

Bloggen har fått vila en vecka, det har funnits annat att tänka på minst sagt.

Igår hade vi äntligen vår stora personalfest, som vi så länge har planerat för och repeterat underhållning och det var fullkomligt underbart! Jag är faktiskt aldeles lyrisk. Hela personalen drog sitt strå till stacken och alla sprang som skottspolar och agerade servitriser, bartendrar, underhållare och värdinnor. Till och med de som inte gick på själva festen hjälpte till innan med att sätta ihop bord och möblera upp det stora "vardagsrummet" där festen för 135 personer hölls.

Vilken succé det blev! Jag fick massor av kommentarer innan jag pös iväg hem aldeles utschasad, om hur bra folk tyckte det var. Det var en fantastisk kick att stå på scen och spexa när folk till slut stod upp på stolarna och skrek: One more time, One more time!

Bandet som spelade efteråt var makalösa de också och jag dansade som en toka från att de tog första trumpettonen tills jag hastigt och lustigt som askungen på bal fick springa till min droska som tog mig hem till den väntande maken.

Tyvärr har jag inga bildbevis på festligheterna, men det finns folk som säger sig ha det och jag väntar med spänning på detta. Någon filmade nog också med sin mobil har jag ett svagt minne av.

Tusen tack alla underbara arbetskamrater för all hjälp och särskilt till er som tog vid och slutförde mitt arbete på kvällen med avdukning och den tunga biten med disken. Jag är djupt imponerad!