Leta i den här bloggen

lördag 14 mars 2009

Ommöblering

När vi bodde i våra stora hus, var jag galen i att möblera om så fort jag fick en chans. Jag ändrade till och med på rumsfunktionerna, så plötsligt en dag när familjen kom hem kunde de upptäcka att TV-rummet var i något annat rum och matsalen var flyttad till kontoret osv...

I detta hus finns mycket begränsade möjligheter till sådana utsvävningar men när Callemannen och maken inte var hemma passade jag på att ändra om i Callemannens rum


Så här såg rummet ut innan jag började flytta runt alla möblerna.



Och så här blev det efteråt. Så mycket bättre!

Jag har velat att han skulle ha sängen där ända sedan vi flyttade hit för över ett år sedan men Callemannen har vägrat att ändra om något, så jag har smidit mina planer minsann. Rummet är ju lite långsmalt och det avhjälps nu genom att sängen tar lite av längden samtidigt som det blir lite mer bredd i rummet. Garderoben är ju inte helt optimal men så småningom åker den not ner i förrådet tillsammans med allt annat vi inte får plats med. Nu fick den stå på ena långsidan av rummet.

Callemannen blev nu av med alla sina barnsliga gossedjur som han vuxit ifrån. Nu vilar de nere i förrådet tillsammans med alla hans bilar och "gubbar" som han inte längre leker med. Det lilla gröna bordet behöver han nog inte ha, men skrivbordet åkte ner i torkrummet för att hysa diverse sygrejer. Calle använde ändå bara skrivbordet som bunkringsplats för allsköns saker. Han sitter alltid vid köksbordet när han gör sina läxor.