Leta i den här bloggen

fredag 6 mars 2009

Min bloggplats

Fredagstemat i "show and tell" är Min bloggplats. Erica som leder mars månads fredagstema har bloggat om sitt skrivbord, och det ser jag att många andra också har gjort, men det tänker inte jag göra.

I början av min bloggkarriär bloggade jag på arbetet, för det var en del av vår kompetensutveckling att lära oss olika verktyg. Det händer mer sällan att jag gör ett inlägg på arbetstid. Nu gör jag det för just fredagar ger mig lite tid hemma att blogga.

I vanliga fall sitter jag hemma på lite olika ställen och lånar min sons bärbara laptop som han fick i julklapp förra året. Jag har ingen bloggplats med andra ord. Därför vill jag istället skriva några ord om själva bloggen: Kristallena.

Det har blivit som en dagbok för mig att blogga. När vi byggde uterummet, var bloggen ett utomordentligt bra och enkelt sätt att dokumentera bygget på. Likadant när vi arbetade i projektet med vår trädgård. Jättekul att kunna gå tillbaka och titta på bilderna hur den växte fram.

Idag framkallar man tyvärr inte lika många bilder utan vi har istället andra kanaler som bloggen att publicera bilderna på. En annan bra sak med bloggplatsen är att vänner, släktingar och bekanta kan gå in och läsa vad vi har för oss. Tyvärr har mina vänner inga bloggar så jag har ju inte den blekaste aning vad de sysslar med om de inte ringer mig och berättar så det blir lite av envägskommunikation. Men det bjuder jag faktiskt på!


Fler fredagsbloggare här: Nilla, Anne Västmansländskan,