Leta i den här bloggen

fredag 13 mars 2009

This is what dreams are made off

När jag satt och sökte låtar som vi skall framföra på vår personalfest, hittade jag av en händelse denna underbart melodiska lilla snutt:

Visst är den gullig?
Den kanske mina små sötnosar till döttrar kan spela och sjunga för mig när jag fyller år.
Man kan väl alltid önska sig det, jag önskar mig ju aldrig materiella ting och det tänker jag inte göra detta året heller. Jag vill bara ha upplevelser och kärlek och uppskattning och skönhet och...... ja listan kan göras lång.

Ja just det ja: dagens fredagstema i show and tell är ju "min drömdag" kom jag på när jag kom hem och det är Erica som bestämt hela mars månads fredagstema. Det tänkte jag inte på när jag lade in den lilla snutten "This is what dreams are made off" tidigare idag. Hos Erica kan ni gå in och kolla fler fredagsbloggare.
Min drömdag då? Hur blir den då? Ja den dagen då alla sura och buttra och negativa människor har insett att allt bara blir tråkigt om man går omkring och ser allt i svart när livet kan vara så härligt, när de slutar prata om sina sjukdomar. När det inte längre finns vapen och onska och krig, den dagen vore nog min drömdag. Marskatten har gjort ett fint inlägg om att det blev fred på jorden och alla som ägde för mycket pengar skulle fördela dem bland de fattiga.

Ja den dagen då människor inte är så giriga längre vore min drömdag. När alla klassklyftor jämnas ut och alla bara har det de behöver. När det inte längre finns några fattiga människor och alla har råd att resa lite lagom för att se världen. Alla människor skulle ha det arbete de trivdes med och mycket fritid, så vi skulle hinna med att ta hand om varandra. Jag till exempel skulle arbeta sex timmar om dagen april till oktober, då skulle jag och maken resa till Kanarieöarna där vi skulle arbeta på distans lite mindre än sex timmar om dagen oktober till april.

Alla skulle vara lyckliga och ingen ondska skulle finnas.

Jaja man kan ju alltid drömma...