Leta i den här bloggen

torsdag 19 mars 2009

I love the sun!

Det är så underbart när solen kommer fram så här som den gjort de senaste dagarna. Jag blir så glad fastän att jag jobbar och sitter inne. Det gör verkligen så mycket.

Nu har vi bokat vår resa till Teneriffa längre fram i vår. Det ska bli jättehärligt att åka iväg bara jag och maken i en hel vecka och bara ha det lugnt och skönt. Vi bokade all inclusive denna gång också för det var en positiv överaskning när vi hade det förra året på Fuerteventura. Det var så skönt att veta att allt var betalt och man inte behövde tänka på vad mat och dryck kostar, för kostar det gör det ju nu när svenska kronan står så lågt.

Förhoppningsvis ska vi få lite sol på våra blekgröna kroppar och komma hem pigga, bruna och fräscha. Hur det skall gå med min vikt vågar jag inte tänka på. Jag som varit så duktig nu och med kostomläggning äntligen lyckats gå ner 3-4 kilo. Troligtvis kommer det att saboteras den veckan, men det är det värt. Jag kan ju försöka att inte stoppa i mig onödiga sötsaker.

På jobbet närmar sig den stora dagen, då vi skall ha vår personalfest med stort P. Det ska bli kul men det är mycket jobb med allt runt omkring, men jag skall inte klaga för det är ganska kul faktiskt.

Jag önskar jag kunde plocka in så fina snödroppar som lilla B har gjort, men uppe hos oss i "sibirien" ligger minsann snön kvar och inte mycket syns under den ännu. Annars är det ju väldigt vårlikt ute och det är underbart!