Leta i den här bloggen

onsdag 12 augusti 2009

Fång av lycka och höstkänning



Nu ikväll när jag gick min trädgårdsrunda för att plocka in mina luktärter så grep vemodet tag i mig för det kändes i luften att hösten var på väg. Inte för att jag inte tycker om hösten- tvärtom, jag älskar hösten. Jag känner mig dock mycket ambivalent när det gäller den kärleken för samtidigt vet jag ju att vi är på fel sida sommaren och det i sommaren. Hålla kvar om de varma kvällarna och de där varma härliga dagarna. För hösten är nämre vintern och om vintern tycker jag INTE.

Jag har plockat in fång av luktärter se senaste veckorna och nu upptäckte jag plötsligt att de började bli kortskaftade. Hjälp är de på upphällningen redan?
Till min lycka så blommar min ros Louise Odier nu och jag avar tvungen att plocka in några stycken och lägga i en skål tillsammans med den mycket giftiga men ståtliga stormhatten.